Zirkonyum Dişin Avantajları

implant sanatı zirkonyum kaplama

Diş tedavilerinde en popüler tedavi yöntemlerinin başında implant tedavisi ile birlikte zirkonyum diş tedavisi gelmektedir. Son dönemde oldukça fazla soru aldığımız bu diş tedavisi çeşitlerinden bugün için size Zirkonyum dişin avantajlarını anlatacağız.

Ancak daha önce hem implant tedavisi hem de zirkonyum tedavisi için yazdığımız yazılarımızdan merak ettiğiniz tüm detayları öğrenebilirsiniz.

Gelin şimdi zirkonyum dişin avantajlarına bakalım.

Doğal Diş Görünümü

Zirkonyum dişin en büyük avantajlarından bir tanesi kuşkusuz, zirkonyum diş tedavisidir. Zirkonyum diş; diş lekeleri, dişteki renk değişimi ya da kırıklardan kaynaklanan diş hasarları tedavi ederek, doğal diş görünümünü de korumaktadır.

Biyolojik Uyumluluk

Zirkonyum dişin en büyük avantajı, insan vücudunun zirkonyumu benimsemesi. Bu benimsemeden dolayı da zirkonyum kaplamadan dolayı herhangi bir enfeksiyon, ağrı, komplikasyon ya da başka türlü alerjik reaksiyonlar gerçekleşmez.

Sağlamlılık ve Dayanıklılık

Zirkonyum dişlerin biyolojik dişlerden bir farkı olmadığı için yüksek çiğneme ve ısırma faaliyetlerine dayanıklıdır ve bu işlemi yaparken de kolay kolay zarar görmez. Zirkonyum dişler, basınca karşı oldukça dirençlidir.  Ayrıca diğer kuron tiplerine nazaran aşırı ya da soğuk suya karşı da duyarlılığı azaltmaktadır.

Uzun Ömürlü

Günüzmü teknoloji ile harmanlanan zirkonyum kuron kaplamalar, eski nesil porselen kaplamalara görer çok daha uzun ömürlüdür.

Sağlıklı

Zirkonyum kaplama dişlerde, metal destekli kaplamalara bağlı olarak oluşan estetik ve sağlık problemleri çok ama çok nadir görünür. Bu yönüyle de eski kaplamalara göre çok daha sağlıklıdır.

Kolay Değişim, Şekillendirilebilme ve Renklendirilebilme

Oldukça güçlü yapıları olmasına ragmen zirkonyum kuronlar, hastanın kendi diş yapısına uyacak şekilde modifiye edilir ve en uygun hale getirilebilir. Hastanın ağız yapısına göre boyutlandırılabilme imkanı sağlayan zirkonyum kuronlar, hastanın doğal diş rengine göre de düzenlenebilmektedir.

Zirkonyum Tedavisi ile Dişte Daha Az Aşınma Yapılır

Diş tedavilerinde eğer bir kaplama yapılacaksa, dişten belirli bir tabaka aşındırılmaktadır. Bu aşındırma aşamasına preparasyon aşaması denilmektedir. İşte bu aşındırma zirkonyum kaplamalarda çok daha ince bir aşındırma olarak yapılır. Dolayısıyla da dişten daha az madde kaybı olur.

İşte zirkonyum dişin size sağlayacağı avantajlar bunlardır. Eğer hem sağlamlık hem de esteik açıdan mükemmellik arıyorsanız size zirkonyum tedavisi için İmplant Sanatı diş kliniğimize davet ediyoruz.

Unutmayın! Güzel bir gülüş için önce diş sağlığı…