Zirkonyum tedavisi, diş protezlerinde kullanım için estetik sonuçları destekleyen, yüksek dayanıklılık ve diş eti alanlarında gri lekelerin ortaya çıkma ihtimalini çok az gösteren, oldukça dayanıklı bir malzeme ile yapılmaktadır. Bu seramik malzeme, biyouyumluluklarından dolayı protezlerin hazırlanmasında ve gülümsemeye doğal bir görünüm verirken diş işlevselliklerinin iade edilmesi için en iyi seçenektir.

CAD-CAM ( Bilgisayar Destekli Tasarım ve Bilgisayar Destekli Üretim ) bazlı işleme sistemleri protez laboratuvarlarında mevcuttur. Yazılım ve ekipmanın evrimi ile daha hızlı, tekrar üretilebilirlik ve hassasiyetle protez ve altyapı üretmek mümkündür. Protezler ve altyapılar çeşitli malzemelerden yapılabilir (en iyisi, krom-kobalt adı verilen bir metaldir), ancak zirkonyuma dönüşen itriya ile stabilize edilmiş zirkonyum, en iyi mekanik, estetik ve biyouyumluluk sonuçlarına sahip olanı haline gelmiştir.

Zirkonyum tedavisi seramik-metal restorasyonlarda metalin yüksek mukavemetli seramiklerle değiştirilmesi çabaları yirminci yüzyılın sonunda başlamış ve henüz kesin bir sonuca ulaşılmamıştır. Ancak günümüzde, zirkonyum oksit, biyo materyal olarak kullanılmasını tercih eden özelliklerinden dolayı araştırma ve klinik çalışmalarda dikkat merkezindedir: Paslanmaz çelikle aynı elastik özelliklere sahip olmasının yanı sıra kimyasal ve boyutsal stabilite, mekanik dayanım ve sertlik söz konusudur.

Zirkonyum Kaplama Tedavisi Nasıl Yapılır?

Zirkonyum tedavisi profesyonel diş hekimleri tarafından yapılmaktadır. Eskiden altyapı olarak gri metal kullanılırken günümüzde bu durum değişmiş ve gri alaşım kullanılmaya başlanmıştır. Bu durum ise ağızda koku oluşmasını engellerken aynı zamanda çok daha sağlıklı olması nedeniyle tercih edilmektedir. İmplant Sanatı, bu konuda sağlıklı ve kaliteli tedaviler gerçekleştirerek hastaların memnun olmasını da amaçlamaktadır. Zirkonyum kaplamanın yapım aşamasında diğer kaplamalardan bir farklılık söz konusu değildir. Hastalarda kaplama yapılacak olan dişler, profesyonel cihazlar ile küçültülmekte, sinirler alınmakta ve sonrasında zirkonyum kaplama için ölçü aşamasına geçilmektedir.

Zirkonyum tedavisinde en önemli aşama ölçünün doğru bir şekilde alınması durumudur. Ölçü alındıktan sonra zirkonyum dişler laboratuar tarafından dökülür ve özel bir yapıştırıcı ile hastaların küçültülen dişlerinin üzerine tam oturacak şekilde yapıştırılır. Çene kapatıldığında hastaların rahatsızlık hissetmemesi ve tüm dişlerin aynı seviyede olması çok önemlidir. Bu nedenle de ölçünün hassas bir şekilde alınması gerekir.

Zirkonyum diş protezi alternatifi metal açısından daha fazla avantaj içerir. Aslında, protez cihazlarıyla yapılan çoğu diş tedavisi hala metal-seramik diş protezleriyle yapılmaktadır. Ve bunun temel nedeni fiyattan kaynaklanmaktadır. Bununla birlikte, iki protez tipi arasındaki teknik farklar devasadır. Zirkonyum ve porselen protez seçiminde bazı avantajlar aşağıda yer almaktadır.

Teeth daha fazla saydamlık ve doğal dişlerin renklerini taklit etme yeteneği;

• Zirkonyum tedavisi çok daha fazla dayanıklılık anlamına gelir.
  • Diş etlerinde enflamatuar alerji oluşmaz,
  • Zirkonyum tedavisi ile diş eti çekilmelerinin oranı çok daha azdır.
  • Bu tedavi yöntemi ile diş çürüklerinin oluşum riski de azalmaktadır.

Zirkonyum Diş Kaplamasının Ortalama Ömrü Ne Kadardır?

Zirkonyum tedavisi sonucu hastalara entegre edilen dişlerin ömrü yaklaşık olarak 5 ile 7 yıl arasındadır. Koku ve diş çekilmesinin yanı sıra diş çürüğü riskini de en aza indiren zirkonyum tedavisi, dayanıklı olması nedeniyle çok tercih edilmektedir. Zaman içerisinde herhangi bir renk değişikliği oluşmamaktadır. Bu durum da kötü görüntülerin oluşmasını engeller. Pek çok hasta porselen yerine doktorların da önerileri ile birlikte zirkonyumu tercih etmektedir.

İmplant Sanatı bu aşamada oldukça profesyonel çalışmalar gerçekleştirmekte ve hastalar için en konforlu protezleri gerçekleştirmektedir.

Zirkonyum tedavisinde her ne kadar 7 yıllık bir ömürden bahsedilse de protezlere bakım da oldukça önemlidir. Her madde gibi zirkonyum da gerekli özen gösterilmediği takdirde aşınmalara uğrayabilir. Bu nedenle hastaların da üzerine düşen belli görevlerden söz edilmektedir. Hastaların zirkonyum tedavisinden sonra mutlaka dikkat etmesi gereken unsurlar aşağıda yer almaktadır.

• Tedavi sonrasında protezlerin bakımına çok dikkat edilmesi gerekir. Diş fırçalama alışkanlığı eskiden olduğu gibi devam etmeli ve mümkün ise ağız çalkalama suları kullanılmalıdır.
  • Protezlerin entegre edilmesinin ardından çok sert yiyecekleri yemekten kaçınılması gerekmektedir. Örneğin fındık, ceviz ya da buna benzer sert kabuklu yiyecekler kesinlikle protezler ile kırılmamalıdır. Köprü halinde monte edilen protezlerde bir parçanın zarar görmesi sonucu tüm parça değiştirilmek durumundadır.
  • Zirkonyum tedavisi sonrasında bir diğer önemli unsur temizletebilme şansının bulunmasıdır. Diş hekimleri köprüleri 5-6 yıl aradan sonra söküp temizleyebilme ve yeniden hastanın dişlerine entegre edebilme şansına sahip olmaktadır. Bu tarz durumlarda herhangi bir ağrı ya da sızıya mahal vermeden işlem kısa sürede gerçekleştirilmektedir.
  • Zirkonyum tedavisi yapılacağı zaman uzman doktorlar dişlerde bulunan sinirleri alırlar. Sinirler alınmadığı ve dişeti çekilmeleri bakımsızlığa bağlı olarak geliştiğinde sızlamalar yaşanabilir. Bu nedenle mutlaka uzman bir doktor tarafından işlem yapılması gerekir. İmplant Sanatı bu konuda çok hassas davranmakta ve hastalar için öngörülü davranarak tüm tedaviyi hassas bir şekilde gerçekleştirmektedir.